در حالی که کمبود معلم در مدارس دولتی بیداد میکند، سیاستِ دولت در محدودسازیِ استخدام، نیروی کار متخصص را به سوی مدارس خصوصی سوق داده است. این گزارش روایتِ معلمانی است که برای کسبِ امتیازِ سوابق آموزشی، در قامتِ «کارگرِ ارزان» به خدمتِ بنگاههای اقتصادی درآمدهاند تا بارِ سنگینِ یک نظام آموزشیِ طبقاتی را به دوش بکشند.
دانشگاههای کشور از دیماه ۱۴۰۴ تاکنون بهدلایل مختلف از جمله آلودگی هوا، سرمای شدید، کمبود سوخت و شرایط جنگی، آموزش را بهصورت مجازی ادامه دادند و اکنون با آرام شدن وضعیت، مسئولان وزارت علوم از احتمال حضوری شدن کلاسها و برگزاری امتحانات دانشگاهها در هفتههای آینده سخن میگویند؛ هرچند تصمیم نهایی هنوز اعلام نشده است.







