گام تازه تهران در تولید برق پاک/ بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی آغاز به کار کرد

عملیات احداث و بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی نمایشگاه بین‌المللی تهران با اتصال کامل به شبکه برق سراسری به پایان رسید.

کد خبر : 63641
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 ژوئن 2026 - 6:14
گام تازه تهران در تولید برق پاک/ بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی آغاز به کار کرد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، این پروژه که در راستای اجرای تکلیف قانونی دستگاه‌های دولتی برای تأمین ۲۰ درصد برق مصرفی از انرژی‌های تجدیدپذیر تعریف شده، در دو فاز عملیاتی اجرا شده است.

فاز نخست این نیروگاه با ظرفیت ۱.۱ مگاوات در آبان‌ماه ۱۴۰۴ و در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر با حضور وزرای نیرو و صمت به بهره‌برداری رسید. در ادامه، فاز دوم این مجموعه نیز با ظرفیتی معادل ۸۲۵ کیلووات تکمیل شد و برق تولیدی آن به شبکه سراسری پیوست.

با بهره‌برداری از این ظرفیت جدید، نیروگاه خورشیدی نمایشگاه بین‌المللی تهران اکنون با ظرفیت نهایی ۲ مگاوات، عنوان بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت‌بامی استان تهران را کسب کرده است.

🚨 خبر جنجالی اخیر 💬 پربحث‌ترین مقاله اخیر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.