موبایل از مدارس این کشور حذف شد

نخست‌وزیر جمهوری چک از ارائه لایحه‌ای خبر داد که بر اساس آن استفاده از تلفن همراه در مدارس این کشور ممنوع خواهد شد.

کد خبر : 69884
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 ژوئن 2026 - 4:14
موبایل از مدارس این کشور حذف شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش سیتنا، دولت جمهوری چک در راستای افزایش تمرکز دانش‌آموزان و کاهش وابستگی به ابزارهای دیجیتال، لایحه‌ای را برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در مدارس ارائه کرده است. بر اساس این طرح، اجرای ممنوعیت از سپتامبر ۲۰۲۷ آغاز خواهد شد.

به گفته آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک این محدودیت تنها به کلاس‌های درس محدود نمی‌شود و استفاده از تلفن همراه در زمان زنگ تفریح را نیز در بر می‌گیرد. با این حال، مواردی مانند نیازهای پزشکی یا استفاده آموزشی با مجوز مدرسه از این قانون مستثنی خواهند بود.

در متن پیش‌نویس این قانون تأکید شده است که مدارس، به جز در شرایط مشخص‌شده، مجاز به صدور اجازه استفاده از تلفن همراه برای دانش‌آموزان نخواهند بود.

همزمان، دولت چک در حال بررسی طرح‌هایی برای محدودسازی دسترسی کودکان به شبکه‌های اجتماعی نیز هست. جمهوری چک با این اقدام به جمع کشورهایی پیوسته که در سال‌های اخیر برای کاهش اثرات منفی استفاده از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی بر کودکان، محدودیت‌هایی را در محیط‌های آموزشی اعمال کرده‌اند. 

۲۲۷۲۲۷

🚨 خبر جنجالی اخیر 💬 پربحث‌ترین مقاله اخیر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.