معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه انشاءالله مذاکرات به نتیجه میرسد، گفت: ما وارد یک فضای جدید میشویم فضایی که دیگر تحریم شدن هیچ محلی از اعراب نخواهد داشت.
رئیس جمهور با بیان اینکه در این مذاکرات دنبال گرفتن حقمان هستیم تاکید کرد که زیر بار زور و ظلم و ذلت نمیرویم و از حق غنیسازی نخواهیم گذشت؛ آنها مجبورند بپذیرند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نوشت: آمریکا قرار بود با راهبرد «صلح از طریق قدرت» ایران را وادار به تسلیم کند؛ حالا که شکست خوردند، از سر استیصال اصرار به مذاکره دارند.
عضو هیات رئیسه مجلس با تأکید بر اینکه مجلس اجرای کامل مفاد تفاهم و شروط اعلامی را بهصورت مستمر رصد خواهد کرد، گفت: دولت موظف است تعهدات خود را بدون هیچگونه مسامحه پیگیری کند.
رئیسجمهور با قدردانی از نقش سازنده اسلامآباد در حمایت از روندهای دیپلماتیک منطقهای، بر عزم تهران برای گسترش همکاریهای همهجانبه با پاکستان تأکید کرد.